U kunt op twee manieren reclameren, of anders gezegd: een onterechte afwijzing betwisten.
I Elektronisch via software die u gebruikt voor het afhandelen van uw declaratieproces of via uw administratiekantoor of servicebureau die het declaratieproces voor u verzorgt.
II Handmatig via de ION-website.
Dat werkt als volgt...
- U logt in op de VECOZO-website en gaat naar Diensten - Inschrijven op Naam (ION) - Zoeken.
- Gebruik Zoeken op actieve relaties.
- Pas zo nodig de peildatum aan. De peildatum staat standaard op het lopende kwartaal. Als u reclameert voor een ander kwartaal moet u de datum veranderen.
- Zoek de patiënt door het BSN in te voeren.
- Klik op de naam van de patiënt en u krijgt de relatiegegevens in beeld.
- Klik op het tabblad 'Verzekeringsgegevens' waarna 'Vraag elektronisch correctieverzoek aan' wordt getoond en de gegevens van de patiënt die de zorgverzekeraar nodig heeft, worden verzameld.
- Vul het referentienummer van de zorgverzekeraar in of de VECOZO ID-nummers van de declaratie en de afwijzing. Als u slechts een van beide nummers heeft, vul dan een 0 (nul) in bij de ander.
- Klik op ''Versturen' en druk het bericht eventueel af voor uw eigen administratie.