In Zorgmail File Transfer (ZFT) zijn recentelijk (op verzoek van het werkveld) twee tegeltjes op het Dashboard toegevoegd te weten ‘Afgewezen dossieraanvragen’ en ‘Uitstaande dossieraanvragen’. We krijgen daar wat vragen over en daarom lichten we deze functies hier kort toe.
Afgewezen dossieraanvragen
Deze functie bestaat al sinds het begin van ZFT in 2015 en stond altijd in het zij-menu. De oudste regels worden na 100 dagen automatisch verwijderd uit het overzicht. Het systeem houdt dit automatisch voor je bij, maar als je een andere route volgt om het Toestemmingsformulier te zenden (bijvoorbeeld via e-mail, post NL of fax) dan blijft de aanvraag openstaan. Een reden des te meer om ZFT te gebruiken! De aanvragen worden chronologisch aangeboden waarbij de meest recente aanvragen steeds bovenaan staan. Je hoeft dus alleen maar dagelijks de meest recente aanvragen te checken en af te handelen.
Uitstaande dossieraanvragen
Deze functie is nieuw en het toont de dossieraanvragen die je zelf hebt uitstaan bij andere huisartsen op basis van jullie inschrijving van een patiënt in ION. Daar hoef je dus zelf niet op te reageren. Alleen in de gaten te houden of je de dossiers ook binnen afzienbare tijd krijgt toegezonden.
Zelf beheren van de afgewezen of uitstaande dossieraanvragen
Om technische redenen is het op dit moment nog niet mogelijk om zelf afgewezen of uitstaande dossieraanvragen te verwijderen of te archiveren. Er wordt op dit moment gewerkt aan een geschikte oplossing daarvoor. Wij hopen u op korte termijn een update te kunnen aanbieden waarin dit is opgelost. Tot die tijd adviseren wij om niet te kijken naar aanvragen die ouder zijn dan 18-03-2020 (live-gang) aangezien deze historisch gezien mogelijk al verwerkt zijn. De meest recente aanvragen staan altijd bovenaan.
Raadpleeg voor meer toelichting op de ZFT-functies de handleiding ZorgMail FileTransfer.